Kada pokrećemo biznis najčešće radimo sve poslove, odnosno radimo na biznisu i u biznisu. Što konkretno znači raditi na biznisu, a što u biznisu?
Rad na biznisu se odnosi na aktivnosti koje se obavljaju izvan samog poslovnog poduhvata. Primjeri su strategija, planiranje, razvoj novih ideja i inovacija, istraživanje tržišta, upravljanje financijama i resursima, marketing, pregovaranje i sl.
Rad u biznisu se odnosi na operativne zadatke koji se obavljaju unutar poslovnog poduhvata. Primjeri su proizvodnja, pružanje usluga, upravljanje timom, prodaja, upravljanje zalihama, korisnička podrška i sl.
Kako bismo izgradili uspješan posao, moramo se od samog početka usredotočiti na svoju izlaznu strategiju. To će nam osigurati da izađemo iz operative, prestanemo raditi svakodnevne poslove svoga biznisa i uđemo u ulogu pravog vlasnika biznisa. Dok to ne učinimo, imamo jako veliki posao.
“1/3 vlasnika malih biznisa bi radije imala više vremena nego više novca, a to može postići samo ako postane pravi vlasnik biznisa i prestane biti operativac”
Tony Robbins
Što možemo napraviti?
Trebamo sagledati svoj biznis i automatizirati ga što više možemo uvođenjem sustava koji će raditi za nas. Trebamo delegirati repetitivne poslove virtualnim asistentima ili zaposliti nekoga da to obavlja za nas. Slijedeći korak je odrediti vrijeme za rad na svom biznisu, a ne u svom biznisu. Obično zbog puno posla u biznisu, često se zanemaruje rad na biznisu. Međutim kontinuirani rad na biznisu je izuzetno važan jer na taj način možemo napredovati prema svojim ciljevima rasta biznisa. I na kraju trebemo odrediti svoju izlaznu strategiju. Kada vodimo svoje poslovanje, kao da ćemo ga na kraju prodati (mada to nužno ne moramo učiniti), bit ćemo učinkovitiji i inovativniji, te ćemo naći načine kako učinkovito upravljati svakodnevnom operativom.
Što je izlazna strategija
Izlazna strategija malog biznisa se odnosi na plan i strategiju koju vlasnik ili menadžment malog biznisa sprovode kako bi izašli iz poslovnog poduhvata na održiv i profitabilan način. Kriteriji za izlazak iz malog poduzeća odnose se na uvjete ili čimbenike koji pokazuju kada bi za vlasnika malog biznisa moglo biti prikladno ili povoljno da napusti ili proda svoje poslovanje. Ovi kriteriji mogu varirati ovisno o specifičnim okolnostima i ciljevima vlasnika, a neki uobičajeni izlazni kriteriji za male biznise uključuju:
- Financijska izvedba: Postizanje dosljedne profitabilnosti i pozitivnog novčanog toka tijekom određenog vremenskog razdoblja.
- Potencijal rasta: Procjena je li poduzeće doseglo svoj potencijal rasta ili postoje li mogućnosti daljnjeg širenja.
- Tržišni uvjeti: Procjena tržišnih trendova, konkurentskog okruženja i industrije kako bi se utvrdilo je li povoljno vrijeme za izlazak iz poslovanja.
- Vlasnikovi ciljevi: Usklađivanje odluke o izlasku s osobnim i financijskim ciljevima vlasnika, kao što je umirovljenje, traženje drugih prilika ili promjena načina života.
- Planiranje nasljeđivanja: Planiranje prijelaza poslovanja na nasljednika, bilo da se radi o članu obitelji, zaposleniku ili vanjskom kupcu.
- Zdravlje i dobrobit: Razmatranje osobnih čimbenika kao što su zdravstveni problemi, izgaranje ili želja za promjenom načina života.
- Poslovna vrijednost: Procjena trenutne vrijednosti poslovanja i određivanje ispunjava li vlasnikova financijska očekivanja.
Za vlasnike malih biznisa važno je pažljivo procijeniti ove kriterije i potražiti profesionalni savjet od poslovnog savjetnika, odvjetnika i računovođe kada razmatraju izlaznu strategiju.
“55% malih biznisa nema izlaznu strategiju. To znači da imaju posao ali ne i biznis”
Tony Robbins
Pročitajte više kako proširiti svoje poslovanje.