logo letsgrow studio
Studio za poslovno savjetovanje i osobni razvoj by TAMARA PERUŠIĆ

Proširite poslovanje uz ove savjete

Savjeti

Ne znate na što trebate obratiti pažnju ako se spremate da proširite svoje poslovanje? Odakle krenuti? Sa vama želim podijeliti savjete koje sam naučila od Tony Robbinsa.

Znate da je došao trenutak za proširenje vašeg poslovanja i to u vama nekako stvara odbojnost. Ne znate od kuda bi krenuli i što trebate poduzeti. Međutim činjenica je da od onog trenutka od kada ste pokrenuli svoj biznis vi ste spremni i na širenje vašeg biznisa. Sigurna sam da ste po putu radili nekakva poboljšanja procesa, organizirali, postavljali sistem poslovanja i dorađivali ga. Vi ste zapravo i spremniji nego što to mislite.

Rad na proširivanju biznisa

Rad na proširivanju biznisa zahtjevati će od vas prelazak iz potpunog rada U biznisu na rad NA biznisu. Vlasnici malih biznisa se najčešće bave svime što se radi u poduzeću. Oni su “one-man-band” ili kako se to kod nas kaže “Katica za sve”. Ako je to tako, kako će onda odvojiti vrijeme za planiranje lansiranja slijedećeg proizvoda ili usluge? Ako se bavite svime, onda imate premalo vremena za promišljanje o velikoj slici i za planiranje. To je pravi trenutak kada trebate sagledati kako se posao može odraditi brže bilo automatizacijom i digitalizacijom ili delegiranjem onih poslova koji nisu ključni nekome tko će to brže i bolje odraditi od vas (npr. administrativne poslove delegirati virtualnim asistentima).

Kako proširiti poslovanje?

Razmotrimo prvo što znači pokrenuti i razvijati biznis. Osnovali ste svoju tvrtku kako bi klijentu riješili neki problem ili dodali vrijednost, ostvarili profit i najvjerojatnije ispunili svoj san. Da bi poslovanje zadržali profitabilnim, morate svoj biznis razvijati i proširiti doseg na tržištu.  U početnom razdoblju vrlo vjerojatno se dogodio linearan rast, no kad dosegne točku prekretnice prihod naglo raste. Ovaj period najčešće traje tri do četiri godine i tu se obavlja najvažniji posao. Koliko god je brzi rast primamljiv, poduzetnici se često fokusiraju na to da ga postignu čim prije, pritom gube fokus na ono što je uistinu važno.

Skaliranje poslovanja

Što je skaliranje poslovanja? To znači da nakon što se dogodi prekretnica, koristimo period za postavljanje sustava i procedura koje će biznis pripremiti za daljnji profitabilan razvoj. U ovom razdoblju potrebno je uspostaviti svoje temeljne vrijednosti tvrtke i identitet svojeg brenda. Također će se razvijati i korisničko iskustvo koje želimo pružiti i stvoriti početni poslovni model kada proizvod ili uslugu plasiramo na tržište. Ova prekretnica može biti početak ili propast svakog posla.

Skaliranje poslovanja nije jednostavno napraviti, zbog čega to treba učiniti što promišljenije kako bi dugoročno imali čvrste temelje zbog kojih će se biznis održati.

unaprijedite svoje poslovanje

Proširite poslovanje uz ove savjete

Osnova skaliranja posla kako da proširite poslovanje je oblikovanje održive strategije za rast koja je u skladu sa vašom izvornom poslovnom vizijom. Donosim vam savjete o čemu trebate voditi računa.

1. Koja je svrha vašeg biznisa

Da bi naučili kako proširiti posao, prvo trebate započeti za svojim “zašto” ste krenuli u taj posao. Kad poznajete svrhu i uspješno je prenesete na vaše zaposlenike potaknut ćete rast na organski način. Zaposlenici su lojalni tvrtkama čija je svrha i vrijednosti usklađena s njihovima kako bi mogli osjećati da njihova karijera ima višu svrhu. Osim toga, lojalni zaposlenici prenijet će svoj entuzijazam za vašu tvrtku na one kojima služe, vašim kupcima. Tako ćete stvoriti i lojalne kupce.

2. Razvijte poslovnu mapu

Većina poduzetnika ima poslovni plan, no jeste li razmišljali o izradi poslovne mape? Izrada poslovne mape potiče vas da postavite temeljna pitanja kao što su: Kojim se poslom zapravo bavite? Koji je bio vaš razlog da se uopće upustite u ovaj posao?

Poslovna mapa prikazuje vaše poslovanje u smislu uloga, odgovornosti i standarda što je izuzetno važno kada imate za cilj da proširite poslovanje. To nije samo način kako ćete doći od točke A do točke B ili postići određene ciljeve – to je dubinski uvid u ono što funkcionira ili ne funkcionira u vašem poslovanju i put do promjena ili poboljšanja kojim ćete postići veći uspjeh.

Značaj poslovne mape

Poslovna mapa je zapravo introspekcija nas samih, procesa, ulaza i tijeka rada kao i odgovora na pitanje zašto smo u određenom području, te kakav utjecaj želimo imati na svoju zajednicu. Može biti u mnogim oblicima koji uključuju diagrame tokova do izrade u različitim softverima. No format je manje važan. Važna su pitanja koja si postavljate dok ga razvijate i vaš način razmišljanja.

3. Usavršite svoj proizvod ili uslugu

Sa svojim fokusom na veliki rast, mnogi vlasnici biznisa zaboravljaju osigurati da su njihovi proizvodi ili usluge solidni. Često misle da će ih unaprijediti kada dobiju više korisnika ili više distribucije. Međutim, ako sada ne riješite nedostatke i ne riješite se grešaka, one će se samo pogoršati kada proširite poslovanje. Zbog toga će vam učenje o tome kako da proširite poslovanje prije nastavka rasta, dugoročno uštedjeti uštedjeti novac i glavobolje.

Rane godine vašeg poslovanja vrijeme su da slušate povratne informacije vaših kupaca, pronađete probleme i poboljšate svoje proizvode i usluge na način da ispunjavaju očekivanja vaših kupaca. Kada se usredotočite na stvaranje proizvoda ili usluge izvrsne kvalitete, mnogi problemi s vašim rastom riješit će se sami od sebe. Rad na problemima vezanim uz vaše proizvode i usluge također vam pomaže da preuzmete veću kontrolu kada proširite svoje poslovanje jer ćete imati dublje razumijevanje onoga što vi i vaši klijenti želite da vaš proizvod ili usluga bude.

4. Kreirajte promišljene procese i operacije

Kad promišljate kako da proširite poslovanje, trebate osigurati da vaši unutarnji procesi i operacije funkcioniraju besprijekorno. Ne želite početi gubiti kupce za koje ste se toliko trudili da ih pridobijete jer vam je neki dio infrastrukture loš. Dok usavršavate procese, imajte na umu da neki sustavi i procesi koji funkcioniraju kada je vaša tvrtka u ranoj fazi, neće funkcionirati u masovnoj mjeri. Ovdje dolazi do izražaja prilagodljivost i fleksibilnost, jer ćete možda morati prilagođavati procese kako rastete. Uspostavljanje okvira onoga što funkcionira i što održava neometano poslovanje u ranim godinama ključno je za povećanje poslovanja jer čini bazu čvrstom.

5. Izgradite svoj tim

Može se činiti očiglednim da je uspostavljanje jakog tima preduvjet za povećanje poslovanja – ne možete sve sami riješiti. Razvijanje menadžerskog tima koji je fleksibilan i može rasti s tvrtkom važna je komponenta kada je riječ o učenju kako proširiti poslovanje. Ipak, vaš tim nisu samo vaši zaposlenici. Da biste svladali kako održivo proširiti poslovanje, morate raditi na razvoju vanjskih odnosa s dobavljačima, partnerima i drugim vanjskim organizacijama koje će biti dio vašeg ukupnog rasta.

Gradnja odnosa s kupcima

Jedna od najboljih stvari u vođenju malog poduzeća je sposobnost uspostavljanja dobrih odnosa sa svojim kupcima. Možete im pružiti iskustvo koje želite od početka do kraja. A cilj bi uvijek trebao biti stvoriti oduševljenog kupca– nekoga tko će biti nepokolebljivi zagovornik vašeg brenda i pomoći vam da proširite svoje poslovanje širenjem informacija o vama. Zajednica koju stvorite oko svoje tvrtke može osnažiti vaše temelje tako da imate još više snage i utjecaja dok rastete. Imati čvrstu mrežu toliko je važno da je dio definicije povećanja poslovanja. Stoga odvojite vrijeme da stvarno izgradite “tim” koji će vas potaknuti u budućnost.

skalirajte svoj biznis

6. Naučite delegirati

Ako ste izgradili jak tim, trebali biste imati dovoljno povjerenja u njih da delegirate mnoge važne zadatke kako biste mogli raditi “na” biznisu umjesto “u” biznisu. Vlasniku biznisa često je to teško, jer se želite osjećati kao da ste uključeni u svaki aspekt svojeg poduzeća i ponekad će vam biti teško prepustiti se u određenim područjima. Da biste stvarno naučili kako proširiti posao, morate delegirati zadatke ljudima u svom timu. Ne mijenjajte svoje vrijeme za eure. Vaše biznis mora biti u stanju samostalno se raditi i napredovati čak i kada niste tamo. Morate se riješiti ograničavajućih uvjerenja poput “Ako želim da se nešto napravi kako treba, moram to učiniti sam” i uspostavljanjem navika delegiranja koje vam omogućuju da budete gospodar svog vremena.

7. Izgradite svoj brend

Skaliranje poslovanja zahtijeva učenje tko ste kao poduzeće i što nudite svojim kupcima. Kakvi ste u usporedbi s konkurencijom? Što to imate, što nitko drugi ne radi? Koje su vaše najveće slabosti? Što vas čini tako moćnim? Mogle bi proći godine da se odgovori na ova pitanja, ali možete barem početi s osnovnim okvirom i graditi od njega. Manja poduzeća imaju prednost jer mogu lakše mijenjati brzine od većih korporacija. Dakle, ako postoji potreba za novim pristupom, iskoristite to kao priliku za inovaciju i prilagodbu. Vaš će brend također postaviti ton kulturi vašeg biznisa dok budete širili svoje poslovanje. Postavit će standarde za način na koji zapošljavate i pomoći će vam da uspostavite iskustvo sa kupcima kakvo želite.

8. Povežite se sa svojim kupcima

Stvaranje oduševljenih obožavatelja vašeg proizvoda i usluga ključno je za razvoj vašeg poslovanja usred stalno promjenjivih preferencija potrošača. Kada širite posao, nalazite se u razdoblju inkubacije u kojem postoji prostor za testiranje pristupa izgradnji i održavanju odnosa s kupcima. Ovo je vrijeme za ugradnju praksi usmjerenih na kupca u svakom aspektu vašeg poslovanja. Želite da svaki član vašeg tima interno pokaže empatiju, poštovanje i otvorenost kako bi se stvorila kultura suradnje i inovacija. Tada svi zaposlenici mogu izgraditi odnos s vašim kupcem, stvarajući veze koje će pomoći vašem proizvodu ili uslugi da se sam proda.

9. Umrežavajte se

“Niti jedan čovjek nije otok”, a to još više vrijedi za poduzetnike koji razvijaju posao. Morate razviti i njegovati široku mrežu kolega, poslovnih trenera i mentora koji vas mogu povezati s pravim ljudima i osigurati vam nastavak rasta. Pohađajte redovita događanja poslovnog umrežavanja u svom gradu ili se pridružite grupi vezanoj za industriju koja nudi kontinuirano obrazovanje i veze s drugim stručnjacima. Uključite se u osobni ili poslovni coaching i obratite se onima koji su u poslu dulje od vas da vidite jesu li voljni povezati se i možda postati vaš mentor. Skaliranje poslovanja nije usamljeni zadatak. Što više ljudi imate na svojoj strani, to ćete biti uspješniji.

10. Prioritet je održivost

Kada dajete prioritet pažljivom, održivom rastu, naučite promišljeno pristupati izazovima kako bi rješenja koja pronađete poduprla dugoročnu dobrobit vaše tvrtke. Neka vam kreativnost bude alat za povećanje poslovanja.

11. Nastavite inovirati i prilagođavati se

Kada se zadnji put vaše poslovanje fokusiralo na inovacije? Kada ste posljednji put procijenili što koči vaše poduzeće i direktno se uhvatili u koštac s tim preprekama? U poslu – iu životu – ako ne rastete, umirete. Kada strateški uskladite svoje izbore sa svojom konačnom svrhom, skaliranje vašeg poslovanja bit će lako. Odvojite vrijeme i učinite to kako treba. Usvojite pobjednički način razmišljanja, ali budite oprezni dok to činite. Upamtite da je ogroman rast jedna stvar, ali održivi rast čini poduzeće trajnim.

Trebate li pomoć oko unaprijeđenja poslovanja? Javite se za besplatne konzultacije u trajanju od 30 minuta na kojem ćemo razgovarati o vašim potrebama i na koji način vam mogu pomoći.

Podijelite članak