logo letsgrow studio
Studio za poslovno savjetovanje i osobni razvoj by TAMARA PERUŠIĆ

Formati društvenih mreža za 2023

Biznis

,

Savjeti

Veličine slike po društvenim mrežama

Na slici niže navedeni su formati društvenih mreža, za mreže: Instagram, Facebook, Twitter, Linkedin. To je važno jer ako ne vodite računa o formatima, sadržaj se neće pravilno prikazivati i neće biti privlačan publici.

Formati društvenih mreža: Instagram

Instagram omogućuje korisnicima učitavanje sadržaja u različitim područjima na platformi. Možete imati svoje feedove, storiee, reelse, Instagram live i još mnogo toga. Za svaku vrstu posta morate optimizirati dimenzije. Time osiguravate da je vaš sadržaj prezentiran upravo onako kako je i zamišljen.

Instragram: Feed

Fotografije i videozapisi na Feedu mogu biti u rasponu od 16:9 do 4:5.

Instagram preporučuje omjer slike od 16:9 za horizontalne fotografije.

Visina ovih fotografija mora biti najmanje 1080px.

Standardi za kvadratne fotografije su 1:1 s rezolucijom od 1080px x 1080px.

Okomiti postovi imaju standardni omjer 4:5 s veličinom slike od 1080 px x 1350 px.

Okomite fotografije imaju prednost budući da je većina korisnika na mobitelu. Zauzimaju više prostora kada korisnici skrolaju.

Instagram: Stories

Stories (priče) imaju prednost u odnosu na feedove jer sadržaj može zauzeti cijeli ekran.

Odaberite omjer slike 9:16 i rezoluciju 1080 x 1920 piksela ako želite popuniti cijeli prostor.

Minimalni dopušteni omjer na pričama je 1,91:1. Međutim kada koristite manje dimenzije, možete slijediti fotografsko pravilo trećina, rešetkaste rasporede ili samo centrirati fotografije.

Druga je mogućnost korištenje naljepnica i drugih poziva na akciju (CTA) kako biste iskoristili dodatni prostor. Kada je riječ o pričama, možete biti kreativni koliko god želite.

Instagram: Reels

Instagram Stories i Reels dopuštaju iste dimenzije. Oba pokrivaju cijeli ekran.

To je omjer slike 9:16 i razlučivost od 1080 x 1920 piksela.

Ali morate uzeti u obzir određene čimbenike.

  • Pregled reels-a na feedu je u omjeru 4:5. Izrezano je odozgo i odozdo.
  • Naslovi se nalaze u donjem kutu reelsa.
  • Maksimalno trajanje reelsa je 30 sekundi.

Instagram: Carousel

Karuseli mogu biti kvadratični, vodoravni ili okomiti. No, ostatak fotografija bit će obrezan kako bi pratio orijentaciju prve fotografije.

Prije učitavanja karusela, provjerite imaju li fotografije iste dimenzije, temu, pa čak i paletu boja. U suprotnom bi fotografije mogle ispasti nedovoljno privlačne.


Instagram profilne slike

Profilne slike na Instagramu prikazuju se u omjeru 1:1 s rezolucijom 110 x 110 px.

Ali možete koristiti do 180 px x 180 px na svojim profilima.

Preporuča se da se profilne slike izrežete u kvadrat prije učitavanja. To osigurava da će vaša konačna slika biti savršenih proporcija bez potrebe za obrezivanjem. Slobodno možete odabrati i veće fotografije za prijenos kao svoju profilnu sliku, ali morate je izrezati tako da bude ispod preporučenih omjera.

Formati društvenih mreža: Facebook

Facebook profilna slika

Vaša profilna slika je vaša najvažnija slika. Prikazuje se kao kvadrat, stoga biste trebali prenijeti kvadratnu fotografiju 1:1 koja predstavlja vas ili vaš brend ako se radi o profilu tvrtke.

Napomena: Facebook ne voli da tekst zauzima više od 20% slike, stoga morate biti oprezni ako namjeravate učitati veliki tekstualni logo.

Profilna slika za poslovne stranice nalazi se u gornjem lijevom kutu stranice – što pomaže poslovnim stranicama da se istaknu od uobičajenih profila osobnih računa.

Formalne veličine i specifikacije za Facebook profilne slike su:

Minimalna veličina slike: 180 x 180 piksela
Stvarna veličina koja se koristi ovisi o uređaju i upotrebi:

  • 176 x 176 (stolno računalo),
  • 196 x 196 (pametni telefoni),
  • 36 x 36 (telefoni ranijih generacija),
  • 32 x 32 (sličica)

Vaša profilna slika nalazi se 16 piksela od lijeve i 176 piksela od vrha vaše naslovne fotografije (na radnoj površini). Ovo je važno ako želite stvoriti integriranu sliku profila/naslovnu fotografiju.

Facebook cover ili naslovna slika

Dvije glavne greške koju ljudi rade na Facebooku je da ostave praznu naslovnicu ili da dodaju fotografiju pogrešnih dimenzija što ili iskrivljuje sadržaj slike ili zahtijeva da je izrežete na neželjeni način.

Ovo je velika slika koja se pojavljuje na vrhu vaše vremenske trake. Njegova veličina pruža vam kreativne mogućnosti. Trebali biste koristiti ovaj prostor da biste prikazali nešto što daje ideju o tome kakvi ste kao osoba ili kakva je vaša robna marka.

Formalne veličine i specifikacije za Facebook naslovne fotografije su:

Minimalna veličina je 400 x 150 piksela, ali sve što je manje od 820 x 312 piksela izgledat će razvučeno.

Veličina zaslona:

  • 820 x 312 piksela (stolno računalo),
  • 640 x 360 piksela (pametni telefoni)
  • ne prikazuje se na telefonima ranijih generacija

Najbrže se učitava kao sRGB JPG datoteka široka 851 piksela, visoka 315 piksela i manja od 100 kilobajta.
Za profilne slike i naslovne fotografije s vašim logotipom ili tekstom možete dobiti bolji rezultat korištenjem PNG datoteke.

Facebook events

Facebook događaji izvrsni su za pozivanje ljudi da se okupe radi neke aktivnosti. Kako je ovo istaknuto, slika događaja je veća od normalnih slika.

Preporučena veličina za učitavanje: 1200 x 628 piksela
Facebook će se smanjiti na minimalne dimenzije: 470 × 174.
Prikazi u feedu: 470 × 174.

Formati društvenih mreža: Twitter

Twitter profilna slika

Vaša profilna slika predstavlja vas – to je prva stvar koju ljudi vide o vama i pojavljuje se uz svaki vaš tweet. Tu bi trebali pokazati sliku vas (ili nečega što vas predstavlja). Tvrtka bi trebala koristiti svoj logotip (ili opet vrlo reprezentativnu sliku).

Slika se pojavljuje u različitim veličinama na različitim mjestima, tako da trebate prenijeti sliku koja radi u rasponu (kvadratnih) veličina.

Formalne veličine i specifikacije za profilne slike na Twitteru su:

Preporučena veličina za učitavanje: 400 x 400 piksela
Zasloni: 200 x 200
Maksimalna veličina datoteke: 2 MB
Dopuštene vrste slika uključuju .JPG, .GIF ili .PNG

Twitter header fotografija

Vaša fotografija u zaglavlju na Twitteru još je jedno mjesto na kojem možete pokazati svoju individualnost. Zauzima gornji dio vaše stranice profila. Zauzima puno više prostora od vaše profilne slike, pa biste trebali učitati veću datoteku. Trebalo bi privući pažnju posjetitelja vaše stranice profila. Tri puta je duža nego što je visoka.

Formalne veličine i specifikacije fotografija zaglavlja na Twitteru su:

Preporučena veličina za učitavanje: 1500 x 500 piksela
Maksimalna veličina datoteke: 5 MB
Dopuštene vrste slika uključuju .JPG, .GIF ili .PNG

Formati društvenih mreža: LinkedIn

Linkedin osobna profilna slika

LinkedIn se smatra poslovnom mrežom i životopis za poslovne ljude, tako da su profilne slike ovdje važnije od bilo koje druge mreže. Bitno je da odaberete pravu veličinu svoje osobne profilne slike.

Imajte na umu da će se profilna slika obično pojaviti kao krug, pa trebate osigurati da se važni dijelovi slike pojavljuju u središnjem području.

Formalne veličine i specifikacije za LinkedIn profilne slike su:

Preporučena veličina za prijenos: između 400 x 400 i 7680 x 4320 piksela
Minimalna veličina za učitavanje: 200 x 200 piksela
Omjer slike: 1:1
Maksimalna veličina datoteke: 8 MB
Vrste datoteka: .JPG, .GIF, .PNG

Linkedin osobna pozadinska slika

LinkedIn osobna pozadinska slika (LinkedIn background) pokriva široko usko područje. Ponekad može biti teško pronaći odgovarajuću sliku za ovo područje. Potražite nešto što jasno prikazuje vas i vaše interese. Pozadinsku sliku možete jednostavno kreirati kroz predloške u Canva alatu.

Formalne veličine i specifikacije za LinkedIn osobne pozadinske slike su:

Preporučena veličina za učitavanje: 1584 x 396 piksela
Maksimalna veličina datoteke: 8 MB
Vrste datoteka: .JPG, .GIF, .PNG

Linkedin Company logo

Trebali biste učitati dvije verzije svog logotipa. Veći je standardni logotip vaše tvrtke koji se pojavljuje u zaglavlju stranice profila vaše tvrtke i u odjeljku “Tvrtke koje biste mogli pratiti”. Manji logotip je slika robne marke koja se pojavljuje kada se pretražuje vaša tvrtka.

Formalne veličine i specifikacije logotipa tvrtke LinkedIn su:

Preporučena veličina za prijenos: 300 x 300 piksela (veliki logotip), 60 x 60 piksela (mali logotip)
Omjer slike: 1:1
Maksimalna veličina datoteke: 4 MB (veliki logotip), 2 MB (mali logotip)
Vrste datoteka: .JPG, .GIF, .PNG

Linkedin Company Cover

Naslovna slika LinkedIn Company pokriva čak i duže usko područje od onog na osobnom profilu. Pokriva cijelu širinu stranice. Ponekad može biti teško pronaći odgovarajuću sliku za ovo područje. Potražite nešto što jasno opisuje vaše poslovanje, a da nije vaš logo.

Formalne veličine i specifikacije za naslovne slike tvrtke LinkedIn su:

Preporučena veličina za učitavanje: 1536 x 768 piksela
Minimalna veličina za učitavanje: 1192 x 220 piksela
Prikazuje se kao 1400 x 425 piksela
Maksimalna veličina datoteke: 4 MB
Vrste datoteka: .JPG, .GIF, .PNG

Podijelite članak